Enquêtes
Handleiding enquêtes
Er zijn drie soorten enquêtes geïmplementeerd in Duobus bedoeld om inzicht te geven in de kwaliteit van zorg en dienstverlening. Dit zijn een enquête voor de opdrachtgever om de zorg van de zzp'er te beoordelen, een enquête voor zzp'ers die bij elkaar in een team zitten om elkaar te beoordelen en er zijn enquêtes voor de cliënten om de opdrachtgever/zorgorganisatie en de individuele zzp'ers te beoordelen.De enquêtes zijn gebaseerd op een gevalideerd meetinstrument ontwikkeld in het veld, voor het meten van de kwaliteit van zorg gebaseerd op dialoog gestuurde zorg. De enquêtes bestaan uit 5 vragen:
- In welke mate zijn wij u van dienst geweest?
- Zijn wij onze afspraken nagekomen?
- Zijn de beoogde resultaten behaald?
- Ziet u mogelijkheden voor verbetering? Zo ja, welke mogelijkheden ziet u?
- Zou u ons bij anderen anbevelen?
Bij elke vraag is het mogelijk om 1 tot 10 sterren toe te kennen. Wat het aantal sterren betekent staat bij elke vraag vermeld in een toelichting. Naast de sterren is het ook mogelijk om per vraag feedback te geven aan de zzp'er en als laatste is er ook een invulveld voor algemene opmerkingen. Deze zullen op Duobus publiekelijk zichtbaar zijn.
Indien er na 6 maanden nog steeds door beide partijen met elkaar gewerkt wordt zal opnieuw een enquête worden geopend.
Opdrachtgevertevredenheid enquête
Opdrachtgevers kunnen via 2 manieren bij de enquêtes komen.
1) Via het dashboard. Klik op de knop 'Enquêtes'
2) Via het tabblad 'Bedrijfsomgeving' en dan het tabblad 'Enquêtes'
Bij de enquêtes zie je een overzicht van alle zzp'ers die opdrachten hebben aangenomen.
Met achter elke naam een knop 'Open enquête'. Klik op die knop en de enquête opent.
Het is voor opdrachtgevers mogelijk om een bestand als bijlage bij de enquête te uploaden. De knop hiervoor bevindt zich rechtsboven in beeld.
De toelichting per vraag is alleen zichtbaar voor de zzp'er in kwestie. Het veld overige opmerkingen is zichtbaar voor alle Duobus gebruikers.
Klaar met invullen? Druk op 'Opsturen'.
Opdrachtgevers kunnen onbeperkt enquêtes invullen over zzp'ers.
Zzp'er enquête
Het is mogelijk om je teamgenoten van feedback te voorzien door middel van een enquête.
Op je dashboard vind je 2 knoppen. 'Enquêtes' waar je de openstaande vragenlijsten vindt waarmee je teamgenoten kan beoordelen en een knop 'beoordelingen', hier vind je enquêtes die teamgenoten over jou hebben ingevuld.
De opzet is hetzelfde als bij de opdrachtgevertevredenheid enquête (zie hierboven). Voor zzp'ers is het echter niet mogelijk om een bijlage te uploaden bij het invullen van een vragenlijst.
Op je profielpagina te bereiken via 'Mijn profiel' zie je 4 tabbladen.
Hier zie je de gemiddelde beoordelingen van respectievelijk klanten, partners (teamgenoten) en opdrachtgevers weergegeven in een gemiddelde sterrenscore.
Dit is zichtbaar voor elke Duobusgebruiker. Bij 'Omschrijving' komen de opmerkingen die men invult bij het laatste veld van de enquête, 'overige opmerkingen', deze zijn dus ook zichtbaar voor iedereen op Duobus.
De toelichting die men per vraag geeft zijn alleen zichtbaar voor de zzp'er zelf via de knop 'Mijn beoordelingen'.
Cliënt enquête
Opdrachtgevers kunnen de cliënt enquête in-/ uitschakelen en bepalen wanneer deze verstuurd wordt in het opdrachtmenu bij het tabblad 'Basisinformatie'.
Standaard staat de enquête uitgeschakeld. Je kan ervoor kiezen om de enquête na afloop van de zorg te versturen of naar een x aantal dagen. Deze dagen kan je vervolgens rechts invullen.
Vergeet niet de wijzigingen rechtsonder op de pagina op te slaan!
De cliënt, nabestaande of mantelzorger krijgt via de e-mail een link met de enquête(s). Dit e-mailadres kan je instellen bij het tabblad 'Zorgvrager' of 'Afdeling'.
De cliënt kan een enquête invullen over de opdrachtgever/ zorgorganisatie en over elke zzp'er in het team. In het voorbeeld hieronder zit er maar 1 zzp'er in het team.
Via de knoppen openen de vragenlijsten zich.
De cliënt kan alles invullen en onderaan op 'Opsturen' klikken.
De zzp'er kan alle beoordelingen zien via de knop 'Beoordelingen' op het dashboard.